دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

تفاهم‌نامه حج تمتع 1398به امضا رسید 

تفاهم‌نامه حج تمتع 1398 میان هیأت مذاکره‌کننده جمهوری اسلامی ایران و وزارت حج و عمره عربستان سعودی به امضا رسید.
کد خبر : 345412
8989.jpg

به گزارش گروه فرهنگ هنر خبرگزاری آنا از پایگاه اطلاع‌رسانی حج و زیارت، هیأت مذاکره‌کننده حج تمتع 1398 به سرپرستی علیرضا رشیدیان رئیس سازمان حج و زیارت و بنا بر دعوت بنتن وزیر حج و عمره عربستان سعودی به منظور مذاکرات حج تمتع روز یکشنبه 25 آذر ماه عازم عربستان سعودی شد.


مذاکرات میان دو طرف در خصوص حج تمتع 1398 در دو سطح آغاز شد که در جلسه نخست کارشناسان در مورد موضوعات اجرایی حج به بحث و تبادل نظر پرداختند و پیشنهادات لازم نیز ارائه شد که نتیجه آن برای مذاکرات میان رئیس سازمان حج و زیارت و وزیر حج و عمره عربستان سعودی آماده گردید.


در جلسه نهایی میان رشیدیان و بنتن نیز دو طرف به جمع‌بندی مذاکرات کارشناسی و موارد مورد نظر طرفین پرداختند.


در جلسه میان رشیدیان و بنتن، رئیس سازمان حج و زیارت جمهوری اسلامی ایران نیز فهرستی از مشکلات حج سال 1397 را ارائه و پیشنهاداتی را برای حج پیش رو مطرح کرد.


وزیر حج و عمره عربستان سعودی هم نظرات خود را نسبت به موضوعات مطرح و قول مساعد به منظور رفع مشکلات گذشته و برنامه‌ریزی برای بهبود آنها در حج سال 1398 را مورد توجه قرار داد که منجر به امضای تفاهم‌نامه حج آتی شد.


از جمله بندهای مورد توافق طرفین که به موجب قول مساعد وزیر حج و عمره عربستان سعودی صورت گرفته است شامل؛ راه‌اندازی دفتر سازمان حج و زیارت در عربستان و تسهیل ویزا و اقامت اعضای کمیته‌های اجرایی و تیم کنسولگری در موعد مقرر و پیگیری رفع مشکلات در حوزه‌های مختلف عملیات اجرایی بوده است.


به موجب این تفاهم‌نامه که میان طرفین یعنی سازمان حج و زیارت جمهوری اسلامی ایران و وزارت حج و عمره عربستان سعودی به امضا رسید، تعداد حجاج و عوامل اجرایی ایران در موسم حج تمتع پیش‌رو ۸۶ هزار و ۵۰۰ نفر تعیین شد؛ ان‌شاءالله حجاج ایرانی نیز در کمال عزت، کرامت، امنیت و سلامت حج خود را برگزار می‌کنند.


دست‌اندرکاران برگزاری حج در کشورمان امیدوارند که با توجه به فرصت باقی‌مانده بتوانند با برنامه‌ریزی‌ها و پیگیری امور مربوطه و همچنین با همدلی همه دست‌اندرکاران، خدمتی شایسته به ضیوف‌الرحمن ارائه دهند.


لازم به ذکر است، همه ساله وزارت حج و عمره عربستان سعودی از همه کشورهای اسلامی در رابطه با حج تمتع دعوت به عمل می‌آورد که بر همین اساس و طبق روال معمول از سازمان حج و زیارت جمهوری اسلامی ایران نیز دعوت به عمل آمد تا برای حج 1440 سفری را به عربستان داشته باشد.


علیرضا رشیدیان رئیس سازمان حج و زیارت و هیأت همراه نیز روز یکشنبه تهران را به مقصد عربستان ترک کرده بودند.


انتهای پیام/4072/


انتهای پیام/

برچسب ها: حج تمتع
ارسال نظر
نظرات بینندگان ۰ نظر
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۸
۰
خیای هم خوب و عالی
هلدینگ شایسته